Traditionelle E-nyhedsbreve har efterhånden en så lav åbningsrate, at man kan stille spørgsmålstegn ved om det kan betale sig at udarbejde dem. Åbningsraten er nede på 2-30%. Men der er en anden kanal som er interessant, et videonyhedsbrev som sms – direkte til mobiltelefonen.
Vi er blevet forhandler til et dansk udviklet system der hedder Actimo, hvor man skaber en kort video med f.eks. sin mobiltelefon. Den udsendes via sms, når man klikker på den ser man en flade som man kender fra en app, der vel og mærke ikke skal downloades. Budskaberne er fantastisk nemme at sætte op, man kan stille spørgsmål og lave forskellige responsforløb, afhængig af svarene. Det er perfekt til personale og produktuddannelse og det er virkeligt smart til kunder, man ønsker en tæt kontakt til.
Har man en meget stor personalegruppe, lad os sige en kæde med 20 butikker som skal have produktuddannelse og man har ikke alle medarbejdernes mobilnumre, kan man indsamle dem ved at man ophænger en poster i frokoststuen, hvor aktiviteten annonceres og hvor tilmelding kan ske ved at sender PRODUKTNAVN til 1999. Så er indsamlingen af data på brugerne begyndt. Afsenderen kan løbende følge modtagernes fremskridt i et intuitivt statistikmodul og man kan stille spørgsmål til brugerne for at se hvordan de har forstået indholdet i teksten eller videoen.
Det er meget moderne kommunikation, med ganske store muligheder. Åbningsraten er 80% og højere - hvornår havde du det sidst med dit e-nyhedsbrev?
Systemet er meget nyt og vi oplever at vi får nye idéer til hvordan det kan anvendes, hver gang vi tager fat i det.
Har du lyst til at komme på vores mailingliste, altså vores smsliste, så du får friske nyheder og tilbud, kan du tilmelde dig ved at sende en SMS med 1437 til nummer 1999.
Og har du lyst til at se det demonstreret på bureauet, ringer du bare: 5364 1437
Her er en kort video præsentation: